استارتاپ Tame از جمله کمپانیهای نوپا در صنعت فناوری است که در دوران فراگیری ویروس کرونا پیشرفت شایانی داشتهاست. Tame یک پلتفرم قابل برنامهریزی برای رویدادهای مجازی است. این کمپانی میزبان رویدادهای مجازی بازاریابی بینالمللی کسب و کارها است و با مدیریت پروژه، برنامهریزی توسعه مجازی و غیره به رشد و توسعه مشاغل در سطح بینالمللی و فروش بهتر آنها کمک مینماید.
به گزارش فدراسیون فاوا به نقل از نمایشگاه مجازی ایران، این کمپانی که اولین رویداد حضوری خود را در سال ۲۰۲۰ برگزار کرد با فراگیری ویروس کرونا به فکر راهاندازی پلتفرمی برای رویدادهای مجازی ازجمله برنامههای فروش دیگر شرکتها افتاد. طولی نکشید که این شرکت توانست اولین بودجه خود به مبلغ ۵.۵ میلیون دلار را از فضای مجازی تأمین نماید تا بتواند در جهت توسعه و رشد بیشتر در سراسر کپنهاگ، لندن و کراکوف سرمایهگذاری کند.
مدیرعامل و بنیان گذار Tame
هادذیک یاسنکو (Hadzic Jasenko) مدیرعامل و بنیانگذارTame که به عنوان پناهنده جنگ زده بوسنی در کودکی وارد دانمارک شد، نمونه بارزی از فردی موفق در فناوری است. او کمپانیTame را اینگونه معرفی مینماید: “ما یک شرکت تجربه محور هستیم و به قدرت تجربیات عالی اعتقاد داریم. گروه بین المللی رویاپرداز و خلاق ما که علاقه زیادی به ادغام طرح و فناوری با یکدیگر دارد ، ما را قادر میسازد تا استراتژی خود را به واقعیتی حیرت انگیز تبدیل کنیم.”
به گفته او درآمد این شرکت در فضای مجازی سال گذشته به میزان ۷۰۰% به طور طبیعی و بدون هیچگونه برنامه بازاریابی یا فروش افزایش یافته است. او این مسئله را فرصتی ارزشمند برای پیشرفت عظیم و دستیابی به جایگاه پیشتازانه در بازار میداند.
جیکوب براتنیگ پدرسون (شریک بخش صندوق رشد دانمارک)
جیکوب براتینگ پدرسون (Jacob Bratting Pedersen) از شرکاء بخش صندوق رشد دانمارک گفت: “ما قصد داریم به توسعه و پیشبرد نوآوری کمک کنیم. بحران کرونا جنبش دیجیتالی را به همراه آوردهاست و فرصتی فراهم شده که کارآفرینان فناوری اطلاعات دانمارک با استفاده از آن بتوانند فناوری و تخصص دانمارک را به بازار جهانی بیاورند. Tame نمونه موفق استارتاپی است که پتانسیل قابل توجهی برای توسعه تجارت جهانی قدرتمند به نفع رشد و اشتغال دانمارک از طریق دنیای مجازی را دارد.
در پایان :
Tame نمونهای از استارتاپهایی است که در دوران فراگیری ویروس کرونا شکل گرفت و به رشد و توسعه شایانی دست یافت. این شرکت با برگزاری رویدادهایی مجازی و برنامهریزی بر نحوه همکاری شرکتها با همتایان خود در سراسر دنیا موجب رشد خود و دیگر شرکتها گردیده است. همانطور که میبینیم با گسترش ویروس کرونا و قطع ارتباطات فیزیکی مشاغل، بازار اشتغال سعی در شکل گیری مجدد این ارتباط و رشد و توسعه از طریق دنیای مجازی را داشته است که تا به حال تا حد زیادی موفقیت آمیز بوده و آینده روشنی نیز پیش رو دارد. زیرا دنیای مجازی با آسانتر کردن ارتباطات و سرعت بخشیدن به آن موجب گسترش چشمگیر ارتباطات بینالمللی گردیده که پیش از این تاحدی با محدودیتهایی مواجه بود.
منابع:
Butcher, Mike. “Pivoting from Offline into Virtual Events for Enterprises Nets Tame a $5.5M Seed Round.” TechCrunch, TechCrunch, 4 May 2021, techcrunch.com/2021/05/04/pivoting-from-offline-into-virtual-events-for-enterprises-nets-tame-a-5-5m-seed-round/?guccounter=1
“The #1 Platform for Branded Virtual Events.” Tame, tame.events/.