مسعود شنتيايي عضو كميسيون ICT اتاق بازرگاني ايران اعلام كرد:
    مسعود شنتيايي رييس اتحاديه شركت‌هاي فني و مهندسي حفاظت الكترونيك و شبكه‌هاي ايمني رسما اعلام كرد كه اين اتحاديه در نمايشگاه ايپاس 2017 شركت مي‌كند.
    به گزارش روابط عمومي فدراسيون ICT اتاق بازرگاني ايران و بر اساس اعلام شنتيايي، اتحاديه شركت‌هاي فني و مهندسي حفاظت الكترونيك و شبكه‌هاي ايمني به منظور حمايت از اعضا و پيشبرد فضاي كسب و كار در شانزدهمين نمايشگاه ايپاس شركت كرده است.
    نمايشگاه ايپاس 2017 از 24 تا 27 مهر ماه 96 در مصلي امام خميني تهران برگزار مي‌شود و غرفه اتحاديه حفاظت الكترونيك در سالن A26 قرار دارد. علاقه‌مندان و فعالان حوزه ICT مي‌توانند با مراجعه به اين غرفه شاهد جديدترين تحولات صورت گرفته در زمينه حفاظت الكترونيك در صنعت ICT كشور باشند.
    گفتني است در این نمایشگاه محصولاتی از ۲۹ کشور جهان در حوزه‌های مرتبط با فعاليت‌هاي پليسي عرضه خواهد شد. تولیدات بیش از ۲۵ درصد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه امسال داخلی است و تاکنون ۳۶۶ غرفه برای ارائه محصولات در نمایشگاه پیش بینی شده است. حمایت از تولیدات داخلی برنامه ویژه نمایشگاه شانزدهم ایپاس بوده و محصولات در گروه‌هایی چون مخابرات و کامپیوتر،حمل و نقل و نيز در ديگر شاخه‌هاي تخصصي پليسي به معرض دید علاقمندان گذاشته می شود؛ ساعت بازديد از نمايشگاه نيز از ۹ تا ۱۸ در نظر گرفته شده است.

     

    به گفته مجتبی خسروتاج، برقراری مشوق ها و تسهیلات اعتباری و مالی با هدف توسعه صادرات از طریق
    برقراری خطوط اعتباری برای کشورهای هدف اولویت دار، به روزرسانی فرآیند استرداد مالیات بر ارزش افزوده
    کالاهای صادراتی، کاهش سود بانکی تسهیلات مورد نیاز برای صادرات، رعایت مابه التفاوت نرخ تورم بازار داخلی
    و خارجی در نرخ تسعیر ارز و در نهایت اجرایی کردن بسته حمایت از صادرات غیرنفتی با سرعت بیشتر یکی از
    مهم ترین اقدامات کوتاه مدت برای توسعه صادرات است.
    خسروتاج در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر شاهد حضور کسب و کارهای نوین و مجازی هستیم، گفت: به
    منظور هدایت و بهره برداری مطلوب از این نوع کسب و کارها، باید برنامه ریزی مدون داشته باشیم. از طرفی
    باید تلاش کنیم تا تولید کشور به سمت تولید صادراتی هدایت شود؛ به این معنا که تمامی شاخص ها از جمله
    کیفیت، کمیت، بسته بندی، بازاریابی و ... متناسب با تقاضای جهانی باشد و تنها محدود به مصرف بازارهای
    داخلی نشود. برای دسترسی به این هدف باید متناسب با سطح جهانی به تولید کالا بپردازیم.

    -مهر

    رییس کنفدراسیون صادرات ایران گفت : اغلب خطوط اعتباری خارجی تمایلی برای تامین مالی واحدهای اقتصادی کوچک و متوسط با ارقام کوچک ندارند و این اعتبارات نصیب شرکت های بزرگ می شود.
    اتاق اصناف - محمد لاهوتی ادامه داد : این در حالی است که بانک ها می توانند در تعامل با بانک های طرف قرارداد فاینانس ، این خطوط اعتباری را دریافت کنند و در ارقام کوچک به واحدها اختصاص دهند.
    عضو کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران گفت : اگر فاینانس هایی که اخیرا قرارداد آنها بین ایران و برخی کشورها به امضا رسیده است، در اختیار بخش خصوصی به ویژه صنایع کوچک و متوسطی که به دنبال ارتقای دانش فنی و به روزرسانی خطوط تولید خود هستند ، قرار گیرد ، در کیفیت کالای صادراتی کشور تغییرات قابل ملاحظه ای ایجاد خواهد کرد.

    -فناوران

    رییس مجمع واردات معتقد است: باید همه بانک ها و سیاست گذارها از کاهش سود بانکی استقبال کرده و با مدیریت عوارض ناخواسته آن، مسیر لازم را برای پیاده سازی موفق سیاست کاهش سود بانکی فراهم کرد. علیرضا مناقبی افزود: بخش خصوصی با موانع و مشکلات متعددی دست به گریبان است؛ یکی از عوامل مهم کاهش اشتغال و تضعیف بخش خصوصی، عملکرد نامناسب بانک ها در زمینه اعتباردهی و از سوی دیگر مساله عطش سوداگری و رقابت زیان آور بانک ها با بخش خصوصی در بازار است.او ادامه داد: درحالی که بانک، یک نهاد واسطه گری مالی است که درواقع باید منابع مالی را از سطح جامعه و سپرده گذاران جمع آوری و در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهد تا در بخش های مختلف اقتصاد همچون صنعت، تجارت، مسکن و خدمات، زمینه کار و فعالیت و ایجاد ارزش افزوده را فراهم کند، اما مدتی است که بانک ها با ورود مستقیم خود به کف بازار و انجام فعالیت های سوداگرانه ای مانند خریدوفروش سکه، ارز، زمین و برج سازی و سایر فعالیت سوداگرانه علاوه بر ایجاد شوک به اقتصاد و صدمه به بخش خصوصی، عرصه را بر بنگاه های تولیدی تنگ کرده و به نوعی رقیب اصلی تولید به شمار می آیند. به گفته مناقبی، همه باید از تمرین برای کاهش سود بانکی استقبال کرده و با مدیریت عوارض ناخواسته آن، مسیر لازم را برای پیاده سازی موفق سیاست کاهش سود بانکی فراهم کنند.

    -فناوران

     

    دبیر کل میز کشور عراق در سازمان توسعه و تجارت گفت: هم اکنون بازار صادراتی کشور عراق یک فرصت استثنایی برای بازرگانان، تجار و صادرکنندگان ایران است که این فرصت برای بازرگانان ایرانی غیرقابل تکرار است.

    به گزارش ایلنا، ابراهیم رضازاده در سمینار آموزشی آشنایی با بازار عراق که با فعالان بخش صادرات استان فارس برگزار شد، بیان کرد: فضای حضور تجار و صادرکنندگان ایران در بازار کشور عراق بسیار فراهم است که صادرکنندگان باید از این فرصت برای توسعه صادرات و حضور پایدار در بازار این کشور به خوبی استفاده کنند.

    وی با بیان اینکه هم اینک ایران رقیب جدی در بازار عراق ندارد افزود: بعد از جنگ داعش در عراق، دیدگاه مردم این کشور در خصوص کشور ما بسیار تغییر پیدا کرده لذا این فرصت برای افزایش تعاملات اقتصادی بین دو کشور باید استفاده شود.

    رضازاده اظهارداشت: در گذشته سهم بازرگانان ایران از صادرات به کشور قطر 9 درصد بوده است که هم اکنون این میزان به حدود 20 درصد رسیده است و این درحالی است که تجار ما باید هرگونه فعالیت اقتصادی خود را از طریق سفارت در کشور عراق دنبال کنند.

    وی ادامه داد: کشور ایران و عراق به لحاظ مذهب شباهت‌هایی دارند که این مهم و تعیین کننده برای حضور موفق و پایدار بازرگانان ایران در بازار این کشور است و بر اساس بررسی های ما مشکل خاصی برای ورود بازرگانان ایرانی به بازار کشور عراق وجود ندارد.

    مطالب منتخب

    بریده جراید

    فرم تماس

    تماس با ما

    آدرس: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک ۱۵، طبقه پنجم شرقی

    تلفن تماس: 88511721

    دورنگار: 88511721

    صندوق پستی: 1531745819

     ایمیل: info@iictoa.ir

    کليه حقوق اين سايت برای مجمع تشکل های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران محفوظ می باشد.

    طراحی و توسعه : شرکت مهرارقام رایانه